Propagace
Bojová umění jsou mnohými zástupci různých stylů považována za "příliš čistá", než aby měla být komerčně prosazována. Naše větev (Chen Xiaowang - Chen Shihong) však zastává ten názor, že pokud člověk dělá reklamu něčemu, co lidi může dovést do stavu znatelně hlubší fyzické i duševní pohody, nemá valného smyslu přemýšlet nad nevhodností komercionalizace vnitřních metod. A to i v tom případě, že jistým způsobem modifikovaná reklama mnohé jistě i pomýlí - co se kupříkladu týče námahy spojené s tréninkem, celkově vynaloženého času atd. -, a oni tudíž přijdou coby nováčci trénovat s nereálnými představami. Jsem toho názoru, že to i tak stojí za to: již po půlročním tréninku budou zcela vědomě nahlížet na vnitřní větve bojových umění jako na něco, co má svou vnitřní hloubku pro ducha i vnější dosah v rámci každodenního života. Číňané někdy pro toto vyzkoušení si něčeho hlubokého a následné opuštění této aktivity používají termínu "přivonět si". Je možné (a nezřídka k tomu i reálně dochází), že poté, co si cvičenec-adept vnitřních umění vyzkouší jiné aktivity, tak se vrátí a bude se, obohacen o osobní zkušenost a maje tak přímé porovnání, co se týče celkového přínosu včetně uvědomění si rizika zranění apod., s velkou vervou věnovat vnitřnímu stylu wushu tam, kde byl dpředtím přestal, tentokrát však možná s větší trpělivostí, oddaností a vírou. Proto cestou reklamy a jiné propagace prosazujeme do široké veřejnosti aktivitu, která je opravdu ze své podstaty přínosná nehledě na věk, kondici, vyznání či národnost cvičenců, proto jsme vděčni svým výtečným mistrům za znalosti, kterých se nám od nich dostává. To opravdu podstatné studenti dostávají nikoli za peníze, nýbrž vždy a bez výjimky "od srdce k srdci". Níže jsou jen některé reklamy, kterými jsme propagovali určitá vystoupení apod. Ve skutečnosti jich bylo mnohonásobně více.
Mistři si nenechali ujít příležitost si – byť prostřednictvím svých studentů – vyměnit a porovnat knowhow: byl jsem postaven proti šampionovi, který školu mistra Zhu Tiancaie reprezentuje v tuishou. Nejprve jsem poslušně plnil radu svého mistra Chen Shihonga („Zůstaň stát jako neochvějná hora.“), jenže jsem si pak uvědomil, s kým porovnávám síly a v tu chvíli jsem byl mrštěn na stěnu za sebou.
Plakáty zvoucí v roce 2010 na vystoupení šaolinských mnichů, velmistra Chena + žáků a školy hung-gar kungfu v Brně-Židenicích. Zcela přeplněný sál aplaudoval velice vydařeným výkonům všech zúčastněných. Vystoupení bylo příjemně zpestřeno výstavkou předmětů souvisejících s čínskými bojovými uměními. Celou akci profesionálně moderovala Markétka Růžičková (Meigui). Více viz fotogalerie a youtube. Fotografie na prvním plakátu je z Hanzhou (Čína), kde jsme se s Pavlem a dalšími studenty účastnili závodů v sedmi různých kategoriích. Druhá fotografie je přímo z kláštera Šaolin (centrální Čína, provincie Henan), kde nám byl výborným průvodcem přímo mistr Chen Shihong – mimo jiné nám domluvil vystoupení pro turisty společně s mnichy!
Po dobu více než 1 roku na plotě přímo před naším hlavním brněnským centrem na ulici Pionýrské byl vyvěšen poutavě ztvárněný, 12m dlouhý banner (viz foto), kterého si všimlo snad celé Brno, neboť kolem denně projede desítky trolejbusů i autobusů, tisíce aut a projde kolem rovněž mnoho chodců. Po nějaké době však banner vybledl, navíc byl částečně posprejován, takže jsem se - i vzhledem k nemalým finančním nákladům - rozhodl tuto formu reklamy stáhnout.